Thailand it is 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke Broek - WaarBenJij.nu Thailand it is 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke Broek - WaarBenJij.nu

Thailand it is 2

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Week 2 ma-zo:
Vandaag begon het echte avontuur: een wandeltocht door de jungle. Spannende, gladde paadjes langs diepe afgronden en dat in verschrikkelijke hitten. Gelukkig stond er heel wat tegenover want het was echt PRACHTIG! Ver uitzicht over kleine dorpjes en landbouwveldjes. Opeens zat er een hele grote gele rups op mijn been die verschrikkelijk prikte. Maar na hem te hebben verwijderd en wat water erop ging dat al snel over. Verder ben ik ook nog een keer goed uitgegleden maarja een modderbad schijnt goed voor je huid haha
We sliepen bij de lokale bevolking in een hut op palen. Super leuk. We kregen een dans te zien van de kinderen uit het dorp. Onze onwijs leuke maar gekke groep wilde een dans terugdoen. De liedjes hoofd-schouders-knie-en-teen, in de maneschijn en zulk soort liedjes werden door de kinderen erg gewaardeerd.
Toen ik op de wc zat (in het schemerdonker) viel ik er bijna weer af van schrik… Twee hele grote bruine ogen keken me aan vanaf de deur. Toen ik er met mijn hoofdlampje op scheen bleek het een hele grote nachtvlinder. Zo breed als van je duimtopje naar je pols. (Al weet ik natuurlijk niet hoe lang jouw duim is :P )
De volgende dag was er markt en daar heb ik een olifantenring gekocht. Daarna begon de tocht naar de plek waar onze busjes heen waren gereden.

Woensdag gingen we naar het olifanten reservaat waar we de olifanten mochten voeren, aaien en wassen. Bij het wassen mochten we met de olifant mee het water in lopen en daar emmertjes water over hem heen gooien. Er was een klein meisje dat niet zo goed kon mikken (of ze dacht dat ik de olifant was) dus ook ik kreeg een lekkere douche van heel schoon water. (Zou olifantenpoep water ook goed zijn voor de huid? Dan gaat het goedkomen met me).

Daarna gingen we met de trein naar Phitsanuloke waar we weer tempels gingen bezoeken. En naar een museum over tempels gingen. Daar was een schoolklas die ‘stiekem’ foto’s van ons maakte (viel helemaaaaal niet op). Loise (mijn kamergenoot) stelde voor bij een van de meisjes in het schrift te schrijven. Toen kwamen alle kinderen op ons af en daar zaten we dan, met de kinderen in de rij om ook van die gekke Hollanders een berichtje te krijgen.
Vervolgens waren er fietsen voor ons gereserveerd waarmee we bij UNESCO erfgoed gingen rondfietsen. Er waren ruïnes van tempels te zien. Ook gingen we picknicken op zijn Thais: er stond een mevrouw met rijst, groenten, sambal, kip enzovoorts. Een echt lopend buffet onderweg.

De volgende dag gingen we naar de Flothing market: drijvende bootjes waar ze van alles verkopen. Er waren zelfs hele grilplaten op de boten gemaakt waar vrouwtjes op hun bootje aan het koken waren. Daarna gingen we naar Chinatown waar Dion en ik op de marktjes ons middageten bij elkaar sprokkelden door Thaise hapjes te kopen.

  • 09 Augustus 2015 - 12:48

    Zwaantje:

    Anke ,

    We hadden al kontact en het nodige
    van je gelezen met veel plezier en het aanvullende vanmorgen samen met evert gelezen.
    Fijn dat je veel gezien gedaan en andere culturen leren kennen.
    we zien je foto's graag een keer
    groetjes Evert en Zwaantje

  • 10 Augustus 2015 - 22:48

    Pieternel:

    Hoi Anke,
    Ik geniet van je vakantieverhalen. Blijf vooral schrijven. Wat ben je toch een Globetrotter!
    Liefs Pieternel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Voor degene die mij niet kennen: Ik ben Anke en ik ben net afgestudeerd aan de Pabo in Arnhem. Ik heb al verschillende mooie reizen gemaakt: - In Europa veel verschillende landen met mijn ouders en zus. - In Suriname heb ik 2 maanden stage gelopen. Daar heb ik in Paramaribo en in de jungle een geweldige tijd gehad. - Nu ga ik naar Thailand op vakantie. - Ik ga een jaar werken als juf in Malawi. Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier gaan lezen! Liefs Anke

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 109179

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 Augustus 2016

Malawi 2015-2016

15 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Thailand 2015

15 Mei 2014 - 04 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: