Ditjes en datjes uit Cape Mc Clear - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Anke Broek - WaarBenJij.nu Ditjes en datjes uit Cape Mc Clear - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Anke Broek - WaarBenJij.nu

Ditjes en datjes uit Cape Mc Clear

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

29 Oktober 2015 | Malawi, Cape Maclear

Lieve allemaal,
Het is alweer en hele tijd geleden dat ik heb geschreven. Pepani = sorry.

Ik heb hier intussen een leuk maar best wel druk leven opgebouwd. Lesgeven, vrijwilligerswerk, ben begonnen met Engelse les aan een Malawiaans meisje (met de ongemotiveerde, te laat komende vrouw ben ik gestopt), pilatus en yoga, uitgaan, thuis dingen voorbereiden zoals lessen en activiteiten bij vrijwilligerswerk. Zojuist heb ik het laatste gedeelte van een clown geschilderd op een groot wit doek van de markt. Ik heb cijfers in de clown gezet en kinderen mogen ballen gooien om de opgeschreven punten te verdienen. Ze kunnen er op speelse manier mee leren rekenen.

Verder ben ik deze week druk geweest met het maken van een leuke lesdag voor Timba. Ze is zaterdag jarig dus morgen gaan we wel leerzame activiteiten doen maar wel allemaal gekoppeld aan het thema verjaardag en best wel creatieve opdrachten. Ik ben gevraagd om te helpen versieren en te helpen bij het feestje met als thema Prinsessen :). TUURLIJK wil ik helpen.

Laatst ben ik naar Otterspoint gelopen. is een landpunt in het meer met heel veel rotsen en stenen. Het hoort bij het nationaal park. Ik heb er gezwommen en vissen met mijn blote handen gevangen (en meteen weer terug gegooid !). Het waren prachtige blauwe visjes. Volgens mijn vader zijn er vissoorten hier die nergens anders op de wereld voorkomen: Malawi-cichliden.

Afgelopen weekend ben ik een lang weekend naar Blantyre geweest. Mooie maar drukke stad met ook veel armoede. Ik ben in een klein museum geweest met echte Afrikaanse kunst en schilderijen. Prachtige dingen !
Bij een marktje heb ik een sitenge gekocht (dat is een soort omknoop doek die alle vrouwen hier dragen). Verder hebben we een bike safari gedaan bij Thyollo in de buurt. Veel dieren gezien : giraffen heel dicht bij met een jong, buffels, zebras , een sabel antilope en nog veel meer. Een prachtige omgeving met meertjes en in the middle of nowhere ineens een golfbaan.
De sabel antilope heeft heel grote hoorns en deze meneer was te eigenwijs om aan de kant te gaan zelfs toen de gids hem met een stok ging bedreigen. Toen moesten we zachtjes omdraaien en rustig weglopen. Een spannend moment maar kwam helemaal goed. Het werd nog even afzien toen Peter (een goede vriend die ik hier gemaakt heb) zijn trapper afbrak. Het was gelukkig niet zo ver meer terug lopen naar de lodge.

We hebben trouwens in erg mooie lodges geslapen. Peter heeft veel vrienden en familie die een lodge hebben dus daar konden we flinke kortingen krijgen en soms zelfs gratis overnachten. Verder hebben we heerlijk gegeten en de koelkast aangevuld.

Al met al: het was een super weekend ! Een mini-herfstvakantie als het ware. Dus nu kan ik er weer even tegen.
Tot een volgende keer!


  • 29 Oktober 2015 - 19:23

    Hans:

    We hebben er even op moeten wachten, maar wat een leuk verhaal (al weer). Vorige week had ik een telefoongesprek met tante Lène en ze begon meteen over Marleen en jou. Zo zie je maar; de familieleden volgen jullie ontwikkelingen nauwgezet en bespreken ze ook nog met elkaar! Mooi toch!

  • 29 Oktober 2015 - 22:28

    Bernadet:

    Hoi Anke
    Dat klinkt echt super! Wat maak je veel mooie en nieuwe dingen mee. Een ervaring om nooit te vergeten denk ik! Geniet lekker van alles, zowel qua werk als vrije tijd. Dat lukt je aardig zo te lezen! Groetjes Bernadet

  • 02 November 2015 - 06:54

    Pieternel Vervoort:

    Geweldig Anke, Malawi lijkt me een heerlijk
    Vakantieland. Werk ze maar weer met plezier,
    Ik denk aan je, liefs Pieternel

  • 07 November 2015 - 16:18

    Liesbeth:

    Anke,

    Nogmaals bedankt voor de felicitatie! Net voor mijn verjaardag was halloween. Ik ben benieuwd hoe ze dat vieren in Malawi.

    Groetjes,
    Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Voor degene die mij niet kennen: Ik ben Anke en ik ben net afgestudeerd aan de Pabo in Arnhem. Ik heb al verschillende mooie reizen gemaakt: - In Europa veel verschillende landen met mijn ouders en zus. - In Suriname heb ik 2 maanden stage gelopen. Daar heb ik in Paramaribo en in de jungle een geweldige tijd gehad. - Nu ga ik naar Thailand op vakantie. - Ik ga een jaar werken als juf in Malawi. Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier gaan lezen! Liefs Anke

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 109193

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 Augustus 2016

Malawi 2015-2016

15 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Thailand 2015

15 Mei 2014 - 04 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: