Over een leuke zaterdag - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Anke Broek - WaarBenJij.nu Over een leuke zaterdag - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Anke Broek - WaarBenJij.nu

Over een leuke zaterdag

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

03 Oktober 2015 | Malawi, Cape Maclear

Negertomaatje (schouders) groet jullie vanuit het mooie Malawi. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier. Het internet is wel heel slecht hier daarom laat zich ik niet zo veel van me horen. Maar zorgen maken is niet nodig !

De weken vliegen voorbij omdat ik volle weken heb : lesgeven, vrijwilligerswerk, Engelse les geven, pilatus, zwemmen en met nieuwe vrienden leuke dingen doen. In het weekend doe ik veel verschillende dingen : uitgaan, lessen voorbereiden, Chechewa les krijgen, zwemmen, naar de markt lopen enzovoorts.

Er is een soort kookwedstrijd tussen de verschillende lodges. De vader van het gezin doet ook mee en afgelopen donderdag mocht ik dus mee eten met een 3 gangen menu van hem. Zo heb ik weer nieuwe mensen leren kennen en het eten was heerlijk !! Vooral het toetje:
Het moest de plek voorstellen waar ik woon: kruimelbodem als strand en witte stukjes chocola erop zijn pakken alcohol (Chipuku) die ze veel drinken en overal weggooien. In het midden was zelf gemaakt ijs met mintsmaak. Erin heerlijk bosvruchten ijs als eiland. En een bootje van chocola. Mmmmmmm.

Vandaag ben ik naar Mangochi geweest waar ik eerst 2 uur lang in de hete zon heb gestaan om geld te pinnen. vandaar tomaat schouders verbrand ook al had ik me 3x ingesmeerd mijn voeten en armen zijn de inmiddels wel redelijk bruin. Daarna hebben we ergens gegeten en goed geshopt. Ik ben uitgenodigd voor een halloween party en dan moet ik natuurlijk verkleed. Ik heb alleen geen idee hoe. .. ideeen zijn welkom !

Daarna ben ik naar een bruiloftsfeest geweest. Heel bijzonder ! ! Mensen hadden allemaal hun best gedaan om er mooi uit te zien. Er werd gedanst en daarbij met geld gegooid voor het bruidspaar. Er was een heel zielig bruidstaartje maar er was er een ! Dat vond ik al heel wat. En die kindjes in prinsessen jurken zijn zooo cute! ! Daarna mochten we onze cadeaus geven. Ik had een mooie sitenjie (soort omslagrok) gekocht in Mangochi voor de bruid op advies van vrienden.

Het gaat dus erg goed met me. Ik vermaak me prima. Foto's volgen snel. Dikke kus en knuf voor iedereen !

  • 04 Oktober 2015 - 21:37

    Bernadet:

    Klinkt heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Voor degene die mij niet kennen: Ik ben Anke en ik ben net afgestudeerd aan de Pabo in Arnhem. Ik heb al verschillende mooie reizen gemaakt: - In Europa veel verschillende landen met mijn ouders en zus. - In Suriname heb ik 2 maanden stage gelopen. Daar heb ik in Paramaribo en in de jungle een geweldige tijd gehad. - Nu ga ik naar Thailand op vakantie. - Ik ga een jaar werken als juf in Malawi. Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier gaan lezen! Liefs Anke

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 109245

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 Augustus 2016

Malawi 2015-2016

15 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Thailand 2015

15 Mei 2014 - 04 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: