Thailand it is - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anke Broek - WaarBenJij.nu Thailand it is - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anke Broek - WaarBenJij.nu

Thailand it is

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Daar is het me niet gelukt dus dan maar vanuit Nederland een terugblik:
Ik zal eens wat vertellen over mijn Thailandreis. Ik kan er heel kort over zijn. Het was in 3 woorden: SUPER GEWELDIG FANTASTISCH. Maar waarschijnlijk wil je wel meer informatie dan dat :P
Ik zal het verhaal verdelen over 3 hoofdstukjes: week 1, 2 en 3.

Week 1 wo-zo:
Woensdag was het dan zover… Een beetje buikpijn, lamme armen van het 10x koffer open, controleren en weer dicht en wat stuiterig. Gelukkig kwam dat snel goed. In de gate kwam er meteen een jongeman naar me toe die me herkende van facebook, waar hij alle namen van de deelnemers was gaan nazoeken. Het gesprek van Dion en mij doodde de tijd want het vliegtuig had al wat vertraging. Na een lange vlucht (gelukkig wel redelijk geslapen) landde we op het vliegveld in Bangkok. Daar ontmoette ik al snel andere mensen van de reis met een Sawadee label aan hun tas.

Op het vliegveld stond de gids James (die in het Thais Rapinpong heet) al te wachten. Ik vroeg hem hoeveel Bath ik moest pinnen voor de 1e week. Hij gaf aan dat 1000 Bath (:40 = 25 euro) wel voldoende zou zijn. Dit ging echter de 1e avond al op aan de fooienpot.

Het eerste hotel was über luxe met een zwembad op het dak. Vanaf daar maakten we met een klein groepje een wandeling door de stad waarbij we tempels bezochten, marktjes bekeken en kennis maakten met het straatbeeld van Bangkok.

Vrijdag bezochten we het koninklijk paleis. Zonovergoten maar prachtig mooi. Tegeltjes in alle kleuren van de regenboog versierden de pillaren en gevels. Overal waren gouden ornamentjes toegevoegd en de luiken en deuren waren ingelegd met Parelmoer. Alle koningen (Rama 1 tot 9) maakten op het terrein steeds een prachtig gebouw erbij om hun macht en rijkdom te tonen. Dat maakte dat het ene gebouw nog prachtiger was dan het andere. In een grote tempel zat een Boeddha die elk seizoen een ander gewaad aan kreeg.

Daarna hebben we met de helft van de groep een boottocht gemaakt waarbij te zien is dat alle huisjes een klein tempeltje in de tuin/op het balkon hebben staan. Vaak is het tempeltje meer waard dan het huisje met inboedel erbij!
Die avond namen we de nachttrein naar Chang Mai. Het werd een gezellige avond met spelletjes, drank en kwispels.

Zaterdag kwamen we aan in Chiang Mai waar op het station kinderen muziek aan het maken waren met een dans erbij. We hadden een vrije middag waarbij we naar Doi Suthep zijn gegaan. Een tempel op een berg vanwaar een prachtig uitzicht was over de stad. Er waren kleine meisjes een Thaise dans aan het opvoeren. ’s Middags hadden we een kookcursus waarbij we 4 gangen gingen maken. Je had per gang 3 keuzes wat je kon maken. Eerst ging je koken, daarna opeten samen en dan de volgende gang koken. Dit gaf een leuke afwisseling tussen koken en eten. ’s Avonds bezochten we de avondmarkt.

De volgende dag zijn we naar verschillende werkplaatsjes geweest waar ze zilveren voorwerpen maakten, echte zeiden kleding weefden, stenen souvenirs maakten en tot slot zijn we bij een parasol makerij geweest. Daar kon je een afbeelding op je kleding laten verven en je raadt het waarschijnlijk al ik nam een olifantje. Toen de rest van de groep dat zag, wilde bijna iedereen en de resultaten waren erg leuk.
Daarna gingen we naar een museum waar ze van hout kunstwerken maakten. Olifanten in real life formaat, gezichten en buddha’s waren er o.a. te zien.
Vervolgens begon er een flinke klim naar grotten waar binnen een grote gouden Boeddha lag te slapen. Verder stonden er overal een soort barbiepoppen en Playmobil poppetjes met Thaise kleding aan bij plastic tempeltjes.
Die avond mochten we bij het gebed van monniken aanwezig zijn en slapen in een tempel. Dat gaf nog een hoop gedoe aangezien we niet met de voeten naar Boeddha mochten liggen, onze schouders en knieën niet bloot mochten hebben maar er wel moesten omkleden. Dat maakten dat sommigen zich buiten gingen omkleden en dan hoppend in hun lakenzak naar hun eigen bed gingen zakspringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Voor degene die mij niet kennen: Ik ben Anke en ik ben net afgestudeerd aan de Pabo in Arnhem. Ik heb al verschillende mooie reizen gemaakt: - In Europa veel verschillende landen met mijn ouders en zus. - In Suriname heb ik 2 maanden stage gelopen. Daar heb ik in Paramaribo en in de jungle een geweldige tijd gehad. - Nu ga ik naar Thailand op vakantie. - Ik ga een jaar werken als juf in Malawi. Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier gaan lezen! Liefs Anke

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 109209

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 Augustus 2016

Malawi 2015-2016

15 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Thailand 2015

15 Mei 2014 - 04 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: