Thailand it is 3 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anke Broek - WaarBenJij.nu Thailand it is 3 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anke Broek - WaarBenJij.nu

Thailand it is 3

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Augustus 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Week 3 ma-zo:
Vandaag zijn we met de bus naar Kanchanaburi gereden. Daar is ons nieuwe hotel. In de buurt zit een museum over de Birma spoorlijn die is aangelegd tijdens de 2e WO. Op de begraafplaats dacht ik: hier zal vast ook wel een ‘van den Broek’ bij liggen. Ik had het nog niet uitgedacht of daar lag hij. Daarna gingen we ook kijken bij de brug en de trein kwam er net aan. Het was echt een toeristische plek met drijvende restaurants erbij waar we hebben gegeten.

De volgende dag zijn we naar watervallen gelopen die uit 7 terrassen bestond. Er zaten aapjes :D het was er echt prachtig! De vissen in het water knabbelden aan je voeten om de dode huidcellen eraf te eten. Een heel gek gevoel! Ik denk dat ze aan mijn vervellende voeten voor minstens een maand genoeg hadden :P

Daarna volgde een zware nacht in de nachttrein waar je een sneeuwpop onder je deken kon bouwen zo koud stond de airco. Het was wel de moeite waard want de volgende dag kwamen we op een plek waar de elfen wereld van Lord of the Rings opgenomen zou kunnen worden. Zo prachtig. We overnachtten er in drijvende rieten huisjes waar het personeel de bemanning van een piratenschip leek. Met als baas Jack Sparrow. Er waren gratis kano’s te leen. Dat hebben Dion en ik gedaan om zo heel dicht bij aapjes aan de oever te kunnen komen. We kregen een pracht fotoshoot van de beestjes. We zagen er ook wilde zwijnen en een grote hagedis.

Week 4 ma-wo:
Het avontuur zat er een beetje op want vanaf nu zouden we lekker in Koh Kho Khao (ben benieuwd hoe een papegaai dat uit zou spreken) aan het strand liggen. Helaas hadden we hier de 1e dag bijna alleen maar regen. We hebben spelletjes gedaan en ik heb lekker liggen lezen ook een kussengevecht kon niet ontbreken op zo’n dag. De laatste dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we het eiland rond gaan krossen. Ik heb ook even gereden. We zagen een helemaal groene slang die vlak voor onze scooter doorkroop. Zo maakten we toch een leuk einde aan de vakantie.

Helaas hebben we woensdag flink lang zitten wachten op het vliegtuig in Bangkok. Eerst 5 uur wachttijd tussen de vlucht Pucket-Bangkok en de vlucht Bangkok-Amsterdam. Toen we die hadden overleefd bleek dat er stukken waren aan het vliegtuig. De zuurstofmaskers werden er allemaal uitgehaald en dat duurde even. Toen moesten er natuurlijk wel nieuwe in terug dus dat duurde weer even… Na twee uur vertraging konden we toch eindelijk vertrekken en moesten we het prachtige Thailand verlaten.

Mmm Ik kon het kort houden schreef ik in het begin… Dat is niet helemaal gelukt :P

Nu lekker thuis nagenieten in Nederland en dan op weg naar het volgende avontuur…

  • 08 Augustus 2015 - 19:59

    Hans:

    Nou Anke, met heel veel plezier heb ik je reisverslagen gelezen. Ik had natuurlijk al foto's op facebook langs zien komen, maar dit maakt het compleet.

    Hartelijk bedankt en groetjes uit Raamsdonksveer,
    Hans

    PS Nog een paar weekjes dan ben ik aan de beurt. Dit keer staat West-Canada op het programma.

  • 09 Augustus 2015 - 16:35

    Ria:

    Mooi verhaal Anke. Op naar AFRIKA


  • 09 Augustus 2015 - 22:37

    Mabel Egberink:

    Wat een geweldige ervaring, Anke en wat een leuk verslag! Ik verheug mij nu al op de updates vanuit Afrika! Die maar niet pas allemaal plaatsen als je weer thuis bent, hè! ;-)
    Groetjes,
    ook van Bas,
    Mabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Voor degene die mij niet kennen: Ik ben Anke en ik ben net afgestudeerd aan de Pabo in Arnhem. Ik heb al verschillende mooie reizen gemaakt: - In Europa veel verschillende landen met mijn ouders en zus. - In Suriname heb ik 2 maanden stage gelopen. Daar heb ik in Paramaribo en in de jungle een geweldige tijd gehad. - Nu ga ik naar Thailand op vakantie. - Ik ga een jaar werken als juf in Malawi. Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier gaan lezen! Liefs Anke

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 109208

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 Augustus 2016

Malawi 2015-2016

15 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Thailand 2015

15 Mei 2014 - 04 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: